Välling, alla flickors val

2010-09-15 @ 21:58:13

tänk om jag skulle blogga lika ofta som jag tänker att jag ska göra det. Ganska ofta gör jag som inlägg i huvudet, men när jag väl sitter vid datorn sedan så har jag glömt allt. Och framför allt är alla smarta formuleringar ivägblåsta.

apropå blåst så är det ett herrans oväder ute. För någon timme sedan regnade det mer än vad jag någonsin varit med om. Men nu verkar det ha lugnat sig igen. Verkar som om vädergudarna har glömt av att september brukar vara sensommar och hoppat direkt in på hösten.

Idag köpte jag välling till Elin. Egentligen ska hon ju vara sex månader, men det är bara 2 veckor därifrån och hon har sovit så oroligt på kvällarna det sista. Så idag bytte jag ut sista grötmålet mot en flaska välling. 80 ml slukade hon direkt och sedan ammade jag henne och nu sover hon som en stock. Endast två gånger har jag behövt lugna henne (amma/klappa/ta upp eller vad som kan tänkas funka) nu under kvällen och det brukar vara sex-sju gånger de senaste veckorna. Så jag är hur nöjd som helst. förhoppningen är att hon äter alla 210 ml om några dagar och kanske kan amningen snart vara ett minne blott.

Välling var det som gjorde att jag kunde sluta amma Maja också. Vet inte varför mina flickor tycker att det är så mycket godare än ersättning.

Förresten så smaskade hon i sig 65 ml semper ersättning tidigare idag också. Och en hel burk palsternacka-morot och 4 majskrokar. Riktigt litet matvrak det där. Och jag är så lycklig över det! (obs allt det där var alltså inte samma måltid...)

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback