Tokyo fusion!

2010-09-17 @ 09:25:53

Ikväll bär det av till Tokyo Fusion! Jippie! Maja & Mollyvakt är fixad och jag har fått klartecken från Världskulturmuseet att ta med Elin. Det var tydligen fler som skulle ha med barn, så det känns ju lugnt. Får sällskap av Melissa (och ev. lillgrabben) också. Vi kommer nog drömma oss bort till nästa Japanresa kan jag tro, och längta tillbaka till den förra.

Frågan är nu om jag ska ta på mig min kimono eller inte. Om jag tar på mig den så kommer jag in gratis vilket är ett stort plus. Plus att jag faktiskt får användning för min vackra kimono som bara hänger här hemma. Men att gå omkring i en lång och otymplig kimono samtidigt som man har med sig en bebis, som man dessutom ammar, känns inte lite krångligt. Så jag får se. Får prova den och se hur det känns. Kanske kan jag ha den som någon form av rock och ha andra kläder under som jag kan byta till efter en stund?!

Hade en liten plan om att ta på mig Majas kimono och sedan ha ett par snygga leggings till. Men den var i minsta laget. Kan ju förvisso ha ett linne under och mer ha den som en jacka? Hmm.. ja det tål att funderas på.

Här får ni lite inspiration i form av vackra japanska barn i fantastiska kimonos.


(Den röda är väldigt lik den som den Maja har)



Ett vackert japansk bröllopspar



Kommentarer

Postat av: K

Stiligt!! Ang röstningen så vet jag inte. Har svårt för Mona Sahlin, men man röstar ju inte på en person...så att säga. Blir nog åt det röd-gröna hållet. Tror jag. Fast fasen vet. Jag har inte bestämt mig. KRAM!!! <3


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback