Allt känns bara knas idag.

2010-09-28 @ 21:19:31

Idag är en märklig dag. Vet inte vad jag ska känna. Vad jag ska tänka. Känner mig ganska tom och trött.

Farmor somnade in imorse 96 år gammal. Och det är ju fruktansvärt när någon dör. Samtidigt har hon varit så dålig så länge. När jag tänker på att hon är borta så blir jag så ledsen. Men hon har ju egentligen inte varit här på länge. Inte den farmor som jag minns när jag tänker på henne.

Och så går ju vardagen som vanligt. Hunden ska matas, gås ut med, lekas och mysas med. Elin ska matas, bytas på, lekas och mysas med. Maja ska matas, köras och hämtas på förskolan, lekas och mysas med. Andreas ska matas... nej han klarar ju sig själv såklart, men maten ska ju lagas...

Ibland vill man bara tycka på paus. Glömma alla måsten och bara få känna och tänka.

Skillnaden blir så stor när man varit iväg och blivit bortskämd och sedan plötsligt är hemma igen i en stökig lägenhet med två barn, en hund och en Civspelande make, och dessutom en farmor som flugit till himlen.

Allt känns bara knas idag.

Kommentarer

Postat av: kola

Krama på, det är helt okej att känna så. Farmor får det bra i himlen, hört att det ska vara ett fint ställe, många fina änglar bor ju faktiskt där redan.

Säg till om du behöver en kram, massage eller städhjälp så kommer jag och rycker ut.

kram

Postat av: Kerstin

Stor kram smulan, inte lätt när en älskad anhörig går bort. :( Fasar för när min mormor och farmor försvinner, de är väldigt gamla så jag antar att det kan ske när som helst. FY. Kram igen. Ibland är det svårt att vara vuxen.

Postat av: sandra

jag beklagar!

Det är jobbigt när någon går bort även om personen är gammal och sjuk.

Stor kram från oss

Postat av: Karin

Tråkigt gumman. :( Alltid hemskt när nån går bort. Även om man vet att det ska hända kan man ändå inte förbereda sig.



Stor kram till dig.

Postat av: Åsa

Å Makane, beklagar sorgen.. det var tråkigt att läsa...



Kram Åsa


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback