Tystnad

2010-10-28 @ 11:06:51

Jag har så mycket jag borde göra. Så mycket jag vill göra. Och ändå sitter jag bara och gör ingenting. Surfar menlöst omkring. Tankarna är någon helt annanstans.

Det är fullständigt tyst här. Molly & Elin sover och Maja är på förskolan.

Kunde inte somna igår. Det var som om alla känslor jag försökt behärska under dagen kom över mig när resten av familjen somnat. Då kunde jag släppa fram allt. Och om jag känner såhär mycket, jag som inte känt henne på flera år mer än på "hej" stadiet. Hur mycket känner då alla människor som stod henne nära?!

Dagar som den här vore det nog bra att ha ett jobb. Något att fokusera på hela tiden. För här hemma kan man ju välja på ett annat sätt. Visst borde jag tvätta, men jag måste inte. Visst borde jag städa, men jag måste inte. Visst borde jag... men jag måste inte. Och då blir jag sittandes här. Stirrandes på en datorskärm.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Känner precis som du:( plugga? nä inte idag, idag vill jag bara sitta i min soffa och stirra :(


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback