TGIF

2010-10-29 @ 14:19:53

Det är en bra dag idag. Har gått litegrann i en dimma sedan i onsdags. Nu börjar det klarna och även om jag fortfarande tänker på det, så börjar den värsta ångesten försvinna.

vi började dagen på BVC och en femårskontroll för Maja. Allt gick lysande bra. När hon var på sin fyraårskontroll så sa de att hon var i storlek som en femåring. Nu när hon är fem år är hon i vikt som en sexåring och i längd som en 6½åring (alltså enligt mittkurvan). Lång som en fura och smal. Om det där stämmer att man ska ta sin längd som tvååring och dubbla den för att veta hur lång man blir som vuxen så ska hon bli ca 1.80. jisses. Är det någon som vet om den teorin stämmer?

Jag har fått sålt fem plagg på Tradera och det gick över förväntan. Hoppades skrapa ihop en hundralapp eller två och det slutade på nästan 700. För flera år gamla plagg. Visserligen i mycket bra skick, men ändå.  Tänkte överraska vinnarna med lite produkter från Decubal också. Och en informationsbroschyr såklart.

Igår var jag med Kola på Mariaplans bokhandel och lyssnade när Morgan Larsson berättade om sin bok Discofeber (lysande bra, läs den!!) och dessutom sjöng han lite 80-tals hits. En riktigt mysig kväll.

Ikväll väntar fredagsmys med familjen. Lite soda streamat vatten till mig och cola till de andra två (inte Elin alltså, utan Andreas), lite billigt godis från Coop (3,95 denna veckan) och någon bra film. Jag vill se en gammal favorit från barndomen, "Du är inte klok Madicken" men vi får se om jag får med de andra på det.

Ta hand om varandra och uppskatta det ni har. Och ha en mysig fredag!

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback