Vem är kungen i jungeln??

2010-11-22 @ 23:47:55

Idag har jag vid flera tillfällen tänkt; åh det här skulle jag blogga om. Kanske därför jag borde fixa mobilbloggningen på ett vettigt sätt. Men när jag mobilbloggar via sms så hamnar det på min första blogg. Och jag har inte orkat kolla hur jag ska fixa det.

Har iallafall haft en väldigt mysig dag med flickorna på Öppna förskolan i St:a Gertuds kyrka. Men jag känner mig lite som en hedning när jag är där som inte fostrar mina barn i den kristna tron. Visst är de döpta och så, men jag undervisar dem inte direkt i Gud & Jesus. Så när vi hade sångstund idag tittade Maja lite skeptiskt på alla när vi sjöng kristna sånger. Tror inte hon har en aning om vem Gud eller Jesus är. Den roligaste sången går ungefär såhär:

"Vem är kungen i jungeln? Vem är kungen i ... (minns inte)? x2 Vem är kungen i mig? Jo, J E S U S (detta bokstaveras). Jesus är kungen i jungeln. Jesus är kungen i bla bla bla x2. Jesus är kungen i mig."

Första gången jag hörde den trodde jag naturligtvis att vi skulle sjunga om Tarzan. För efter jungeln slår man sig på bröstet två gånger och säger: Uh Uh. Men tji fick jag.

Men jag tycker om kyrkan och öppna förskolan där är grym. Varje gång bjuder de på något roligt pyssel. Idag var det julstjärnor och en annan dag var det tryck på haklappar och handdukar. Och hon som är ansvarig är underbar!

Nästa tisdag har de pyssel för vuxna på kvällstid. Skulle bl.a. göras marsipangrisar. Jag är lite sugen, men vill itne gå själv. Hoppas få med mig den där Thailandsresenären. Vad säger du Jessica, du och jag och marspangrisar??


Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback