Och så står hon!!

2010-11-11 @ 12:17:16

Jag försöker få Elin att somna i egen säng. Det går verkligen inte alls. Inte för att hon blir ledsen när hon blir lämnad ensam. Nej hon blir helt enkelt för glad. Hon skrattar och pratar och leker och rullar runt och ja, ställer sig upp. När jag kom in i tisdags (jag brukar ligga i vårt sovrum bredvid och läsa så jag hör vad hon sysslar med) så stod hon på knä och framför ögonen på mig så ställer hon sig upp. Som om hon ville visa vad hon kan. Så nöjd och stolt och lycklig var hon. Ja, det blev ju jag också såklart. Men hon växer för fort!

Har naturligtvis bildbevis, men jag sitter i skolan nu så det får komma sedan.

Skolan ja, jag är här den här veckan och gör sista kursen på min utbildning. Det är riktigt roligt. Och det känns lagom att det bara är en vecka och sedan är jag hemma med mina skruttar igen. Känner mig inte riktigt färdig med föräldraledigheten än. Men oj vad A får gjort hemma. Visserligen har han sagt att han förstår hur jobbigt jag har det på dagarna nu, men igår när jag kom hem hade han både städat och var på gång att laga risgrynsgröt. Från scratch alltså, inte sån där i korv. tror han gillar livet som hemmapappa också, även om jag vet att han kommer tycka det är skönt att börja jobbet igen. Det är inte direkt avkoppling att sköta två barn och en hundvalp. Men jag trodde att han i den lilla tid som fanns skulle sitta vid datorn, men inte då. Den här veckan är grym för vårt liv kan jag säga. Vi får en liten inblick i hur den andra har det och då blir det lättare att få ihop livspusslet.

Angående Molly så ska vi snart ha lite privatträning med en hundinstruktör eller vad de kallas. Det ska bli jätteroligt och välbehövligt. Framför allt är det hoppandet vi måste få bukt med. Men även koppelträning och inkallning står på agendan. Vi har ju inte kommit iväg på någon valpkurs så detta är första steget. Blir kanske någon timme privat till och sedan en vardagslydnadskurs till våren.

Nä, nu ska jag stoppa i mig lite mat.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback