Dop på gång

2010-11-21 @ 20:03:06

trodde jag skulle ligga helt döförkyld idag, men nej jag mår ungefär som igår. alltså ont i hals och huvud och lite snuvig, men inte mer än så. Fick ställa in hundträningen idag ändå. trodde som sagt att den där ordentliga förkylningen skulle komma nu. Jag har ju väntat sedan i september. Och med väntat menar jag alltså inte längtat, utan mer förutsatt att den ska komma när som helst. jag brukar alltid få x antal ordentliga förkylningar varje vinter och vara i stort sett konstant förkyld från september till mars. Men inte iår. Skumt, men hur bra som helst.

På lördag är det dop för min älskade minsta systerson. Då ska jag sjunga. Har visst blivit min grej att sjunga på dop, bröllop och begravningar. Men jag gör det så gärna. det är ett mysigt sätt att visa att personen/personerna i fråga betyder mycket för mig. Håkan Hellströms "vaggvisa för flyktbenägna" verkar det bli. Eller eventuellt den Polska julsången "Somna i ro mitt barn". Bägge är hur fina som helst och enkla att sjunga.

Och på söndag är det redan första advent. Tiden går så fort så man inte hinner med men jag älskar advent och jul. Ska bli jättermysigt att plocka fram ljusstakar (eller advenstjulstacke som någon kallade det på "fantastiska" familjeliv) och paketkalendern och fylla den med massa små paket till mina gosiga töser.


Bild från den underbara vintern förra året. Kom gärna tillbaka iår igen!!

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback