Bra dataspel för 5 ½åring?!

2010-11-21 @ 20:12:00

Maja ska få en dator i julklapp. Ingen splirrans såklart utan en begagnad som blivit över. Så nu är jag på jakt efter ett spel som hon kan få till. Hon är otroligt duktig. Spelar till och med World of Warcraft nu. Även om hon mest springer omkring i Stormwind och köper saker. Men det ska vara ett enkelt, pedagogiskt och roligt spel. Någon som har några tips?

Exempel på spel hon gillar är Mamma Mu, Anki & Pytte och Bollibompa. Men alla dessa har hon lånat flera gånger på Biblioteket så det vore roligt med ett spel hon aldrig testat, men som man ändå vet är bra. det får gärna vara lite matte i det. Hon älskar att räkna och verkar ha väldigt lätt för siffror.

Det är som sagt en dator med några år på nacken så det ska vara ett spel som inte kräver alltför mycket. Men det gör väl inte de flesta barnspel.


Ett stort favoritspel hos Maja

Och jag vet ju redan nu att jag inte kommer få några svar på detta inlägget, men det skadar ju aldrig att testa. Någon kanske mot förmodan känner sig manad. ;)

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback