Bästa tv-serierna just nu

2010-11-03 @ 16:45:26

Jag följer, som ni ju vet, en hel del tv-serier. Alla i den takt de går i ursprungslandet (USA för det mesta). Alltså jag ser ganska sällan på den vanliga tv'n och när jag gör det så blir det bara det som råkar vara på. Men streamat ser jag nog minst 15 serier i veckan, även om jag inte är i kapp med precis alla hela tiden.

följer en del som jag ibland undrar varför. Som har blivit riktigt dåliga. Men någon form av underhållningsvärde verkar de fortfarande ha för mig, så då fortsätter jag. Tv är fortfarande ett stort intresse, men sådär stort som det var för några år sedan är det inte längre. Har inte tid, eller ork eller lust. Nu ser jag serierna och så är det bra med det. Inget analyserande, inget forumande. Det är både skönt och tråkigt.

Och så till det som jag tänkte att inlägget skulle handla om när jag började. Mina favoritserier som går nu. Detta är alltså på inget sätt All time high, utan bara de som jag tycker mest om av de som sänds just nu. Utan inbördes ordning.

Parenthood

Lysande serie löst baserad på filmen med samma namn som kom någon gång på 80-talet med Steve Martin (också helt brilliant). Handlar om familjen Braverman med mamma, pappa och fyra vuxna barn och deras familjer. Kanske tycker jag så mycket om den för att den passar in i min livssituation just nu, men jag tycker att den är fantastisk!

Life Unexpected

En serie om bortadopterade Lux som letar upp sina biologiska föräldrar för att hon vill söka emancipation (vad nu det svenska ordet är, frigörelse enligt tyda.se). Hon står helt enkelt inte ut med alla hemska fosterhem och vill klara sig själv. Det går dock inte riktigt som hon tänkt sig. Storyn är bra, skådisarna är riktigt bra och allting känns rätt så trovärdigt tycker jag. Charmig och lätt-tittad tv-serie.

The Big Bang Theory

Fyra nördar och en snygg tjej. Kanske inte låter så kul, men det är det. Den är inte alltid fantastisk, men det är en av få tv-serier som sänds nu som jag verkligen gapskrattar åt. Riktigt riktigt rolig. Framför allt om man är lite nördig själv och t.ex. gillar sci-fi och dataspel.


Bubblare:
How I met your mother

Ibland är det absolut i topp, men jag tycker den på senaste tiden varit lite seg och inte alls så rolig som tidigare. Så därför hamnar den här. Men det är en serie jag ser med glädje och Neil Patrick Harris är bara alldeles, alldeles underbar.

Glee

Egentligen tycker jag inte att den är så bra som den borde vara. Men den är bra, och ibland glimmar den till och blir lysande. Härlig musik är alltid ett stort plus.

Serier jag följer som inte platsar på den här listan:

90210
Den här säsongen känns helt off. Och det gjorde förra med. Men första var bra. Och det finns fortfarande bitar som är bra. Men också mycket som inte alls är bra.

Gossip Girl
Serien som började så fantastiskt bra. Första säsongen är underbar. Och nu är det så jag suckar mig igenom avsnitten. Några små ljusglimtar ibland och jag tycker fortfarande det är underhållande, men oj så långt ifrån hur det började.

One Tree Hill

One Tree Hill har alltid varit en såpa på ett annat sätt än många andra ungdomsserier. Men de första säsongerna är ändå rätt bra. Sedan kom säsong 5 och jag höll på att ge upp. Men så kom säsong 6 som var bra igen. Och säsong 7 som var helt okej och ja nu är det faktiskt riktigt bra. Men det är långt ifrån de serier som är på toppen av min lista. Och ibland så är det fortfarande sådär riktigt såpigt och kasst.


Sedan har jag en hel drös serier som jag inte är ikapp. Och när jag ska få tid att hinna titta ikapp undrar jag verkligen. Men kanske den dagen kommer någongång...

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback