Zelda

2010-05-25 @ 23:26:04

A var på minilan hos en kompis förrförra helgen. Hans dator blev då lite seg vilket innebar att han lät den stå kvar. Och har fortfarande inte hämtat den. För de som känner min man vet att detta är sensationellt. Han brukar spendera den mesta tid som han inte jobbar eller sover framför den. Men eftersom jag själv är en datanörd så stör det mig oftast inte. För vi får tid för varann ändå (och naturligtvis för barnen). Men nu när han inte har haft datorn på en dryg vecka så inser jag hur mycket tid han annars spenderar där. Kvällarna nu är helt annorlunda. Och detta har också inneburit att vi dammat av vårt Wii.

Nu spelar vi det nästan varje kväll, iallafall någon i familjen. Maja som ju är som en svamp och lär sig allt direkt manövrerar lätt ibland menyerna och spelar nu både Zelda, Wii Fit och Wii Sports utan problem. Dessutom har hon skapat ett hundratals Miis.

Och ikväll när flickorna somnat så lånade A min dator och jag själv satt och spelade Zelda, The twilight princess. Fullkomligt lysande spel.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Wii är kul. Nya Super Mario är totalt beroendeframkallande, och sjukt roligt att spela två. <även om man ibland "råkar" äta upp den andre...eller stå ivägen för... eller kasta iväg rätt in i en fiende ;)

Postat av: Magdalena

Åsa: Ja det är fantastiskt roligt! tyvärr har vi inte det, men kompisar tog med det hit och jäklar vad roligt det var. Vi spelade tre st samtidigt. Fantastiskt!! :)


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback