Valpsjuka

2010-05-27 @ 13:37:57

Valparna igår var naturligtvis fullständigt bedårande. Men det ska bli ännu roligare när de blir lite större. Nu låg de ju bara och gnydde och alla försöka ligga underst. De har inte ens öppnat sina ögon än, så pyttesmå är de. 8 dagar tror jag att de var igår. Helt sjukt lena. Om någon vill köpa en valp så verkar det inte vara så många sålda än. Det är blandras, Bracco Italiano - labrador - boxer. Fantastiskt fina små figurer.

Huruvida vi ska ha en är inte riktigt klart än. Vill ju naturligtvis men vet inte om jag tar mig vatten över huvudet om vi skaffar valp när Elin är så liten. Samtidigt så tror jag verkligen att det är bra för barn att växa upp med djur och Maja är ju i en väldigt lagom ålder för att få ett husdjur. Om någon har valperfarenhet så får ni gärna kontakta mig, för själv är jag novis när det gäller hundar. Har alltid velat ha en och därför gått ut med varenda hund i grannskapet när jag var liten, men min valperfarenhet sträcker sig till att vi passade hunden som nu blivit far en kväll när den var valp.

Jag hoppas och tror att en av de där småttingarna kommer att få ett nytt hem här hos oss om några månader, men ja.. vi får väl se. Jag har en förmåga att bli lite impulsiv ibland och detta är väl ett tillfälle där man inte bör vara det.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback