I väntans tider...

2010-05-25 @ 23:39:18

Min syster ska ha barn när som helst. Beräknat till den 7 juni men jag har en känsla av att den kommer titta ut i förtid. Fast det har jag naturligtvis inte sagt till henne. Har sagt att hon ska försöka räkna med någon extra vecka för att det inte ska kännas så långt i slutet.

Det är väldigt spännande iallafall. Och det känns både nyss och längesedan jag själv gick där och väntade på att hon skulle komma. Och på något sätt så längtar jag redan efter en till. Kunde gärna skippa hela graviditeten men just det där när förlossningen börjar, och hela förlossningen och när man har det där nya lilla livet i famnet. Det finns faktiskt få saker som kommer i närheten. Så även om jag är otroligt lycklig över att Elin är här är jag lite avundsjuk på syster som har det framför sig.

Och jag vet inte om jag kommer våga skaffa en till. När man fått två så perfekta barn, vågar man chansa på att man kan få en frisk nr 3? Kan det gå så bra en gång till? När jag väntade Maja var jag inte alls speciellt orolig över att hon skulle vara sjuk. Med Elin, speciellt i början, var jag övertygad om att något var fel. Och det var just det där att nu när vi redan fått ett så friskt och fantastiskt barn, kan det verkligen gå lika bra en gång till? Och så gjorde det det. Så vågar vi verkligen chansa igen?

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback