Vad händer?

2010-03-24 @ 09:37:09

Sitter här hemma vrålförkyld. Dock mycket bättre än igår. Då orkade jag knappt lämna soffan. Ont precis överallt. Det blir ju liksom inte bättre av att vara 10 kg tyngre (varav det mesta sitter på magen) och ha värkar samtidigt som man har ont i hals, huvud och resten av kroppen och nyser och behöver snyta sig var tredje sekund. Nej fy vilken dag. Idag har jag inte ont alls. lite småskav i halsen och en näsa som ständigt behöver snytas. Så det verkar vara på väg åt rätt håll iallafall.

Vad gäller bebis så är det idag beräknad födelsedag efter sista mens. Men enligt RUL (rutinultraljud) är det på fredag, och det är ju det datumet man ska gå efter. Jag tycker dock det kändes så himla hokus pokus på RUL att jag inte riktigt vet vad jag ska tro på mest. Hon mätte tre gånger på varje ställe och fick helt olika svar varje gång och fick så ett medelvärde som sedan bestämde datumet. Kändes inte alls speciellt trovärdigt. Bara därför kommer den väl titta ut på just fredag. Vore ju iochförsig ganska perfekt. Förkylningen bör ha lugnat ner sig. Maja ska ändå till sin farmor och sedan är det ju helg. :)

Längtar iallafall som en tok nu. När det gäller namn har vi bara pojknamnet klart. Där är vi väldigt överens och det känns skönt. Har ju några alternativ för man vet ju inte vem som tittar ut, men vi har helt klart enats om en favorit. Tjejnamn däremot är väldigt öppet. Har en lista där med och vi får helt enkelt se vad det blir för en filur. Jag kommer faktiskt bli förvånad om det blir en tjej. Kanske för att massor omkring mig har fått barn och det har bara blivit pojkar. Och jag har en känsla av att det är en grabb därinne. Men A är ju helt övertygad om att det är en tjej. Eller han har varit iallafall. Nåja, vad det än blir så blir det fantastiskt. Och det viktigaste är ju att han/hon är frisk.


A och Maja på ett fik i februari. Kärlek!

Kommentarer

Postat av: Therese

Vad kul att du uppdaterat! Jag har varit inne lite då coh då det sista för att se om det tittat ut någon bebis. Önskar er lycka till när det väl är dags! Och jag fortsätter titta in :-)

Postat av: anna

spännande att det kan ske när som helst nu! jobbigt för dig kanske men jag tycker det är spännande :)



jo jag använder myepisodes men de plockar bort vissa avsnitt när det gått för lång tid vilket stressar mig ännu mer haha

Postat av: anna

haha nä fler serier har jag inte tid med. har redan en hel six feet under box här och några avsnitt av mad men och arrested development som ligge roch väntar på att bli sedda, så jag tar nog d eförst ;P



Postat av: emeliehjaertajonas

Usch ja! -tiden går så fort! Snart har du också liten :)

Tack så mycket :)


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback