Livet är underbart

2010-06-30 @ 19:39:46

Känns som om min blogg inte handlar om så mycket nuförtiden förutom vad vi gör och hur härliga alla dagar är. Men just nu är det faktiskt så.

Jag skrev ett inlägg för några veckor sedan om det där uteblivna tvåbarnskaoset och hur rätt allting känns nu sedan Elin kom till oss. Och det känns verkligen så fortfarande. Visst hade vi det bra när vi var tre, men sedan Elin kom så har alla pusselbitar fallit på plats. Vi är en familj, en helhet. Vi var ju naturligtvis det innan också, men nu är det... ja jag kan inte förklara det riktigt. Det är bara en känsla i mig. Och jag märker att A känner likadant. Vi gör saker tillsammans på ett helt nytt sätt. Kanske är det för att han känner ett större ansvar för Maja nu när jag måste fokusera så mycket på Elin. Han anstänger sig till 110 % för att hon inte ska känna sig bortglömd eller utanför. Och när vi "bara" hade Maja så var det jag som tog det största lasset. På både gott och ont, och det var lika mycket mitt fel som hans. Nu är vi mer jämställda och har helt enkelt fantastiskt roligt och härligt med varandra.

Så jag är inne i en bubbla där jag mår helt fantastiskt bra. Varje dag tänker jag att jag vill berätta för alla hur härligt vi har det. Det är verkligen inte för att trycka det i ansiktet på folk, utan bara för att jag vill dela med mig av hur underbart livet kan vara.


Från medeltidsdagen i Gottskär på nationaldagen. En sagolik dag.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback