Fotbolls VM

2010-06-27 @ 22:32:59

Så var då Tyskland och Argentina i kvartsfinal efter dagens matcher. Inga överraskningar där inte.

Har varit väldigt svårt att koncentrera sig på matchen. Har bara suttit och tänkt på valparna. På hur fantastiskt det var att vara där och hur fantastiskt det skulle vara att ha en här. Försöker också tänka mig in i de jobbiga stunderna. När Elin skriker, Maja trilskas och att då ha en hundvalp som kräver uppmärksamhet. Men det är svårt. Om Elin är ledsen brukar hon lätt tröstas och Maja är nästan alltid lugn då. Som att hon förstår att jag inte orkar med 2 som bråkar med mig samtidigt.

Och jag försöker tänka mig fram in i vinter (svårt när man sitter och tittar på en klarblå himmel i 25 grader halv elva på kvällen) när det snöar och blåser och man ändå måste gå ut med den. Och visst det kanske inte är så otroligt skojigt alla gånger, men allt det positiva måste ju vara värt de få gångerna det känns jobbigt.

Tror att det som mest avgör just nu är ekonomin. Vi vet inte än vad vi skulle betala för en valp, om något, och det känns som att det är avgörande. För det som de kostar för gemene man har vi inte riktigt ekonomi för just nu. Så just nu beror det på om svärfar själv ska ha en valp. Om han inte ska det får vi deras och då alltså helt gratis. Men hoppas att vi annars kan få ett rabatterat pris eftersom vi är släkt med valparnas pappa.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback