Flickor på ryggen

2010-06-30 @ 22:04:39

Försökte få Elin att somna i sin säng idag, men det fungerade sådär. Först älskade hon att ligga där när jag läste bok för henne. Skrattade gott (och var totalt ointresserad av att sova), log stort och jollrade för fullt. Men sedan tröttnade hon och började skrika så jag tog upp henne och ammade henne och då somnade hon fort.

Åh vad jag längtar tills jag kan sluta amma. Egentligen kan jag väl det nu, men har tänkt amma i fyra månader och då är det ju bara en månad kvar. Får väl prata med BVC damen i nästa vecka när vi ska dit.

Idag har A tatuerat in även Elins namn på ryggen. <3 Men jag höll på att bli tokig. Hade lovat att följa med för att se till att det blev rätt eftersom han själv inte ser så bra där tatueringarna är. Det var en mörk liten lokal som var varm som en bastu och där det spelades hårdrock. Nu låter jag väl som en gammal tant men sådan där musik som inte ens låter som musik utan endast som ett enda dånande bröl.

Tatueraren var en glad (och mycket trevlig) värmlänning som verkligen inte hade bråttom så allt tog väldigt lång tid och förutom den något tveksamma miljön (för egen del, A trivdes som fisken i vattnet) så hade jag ju en lite grinig bebis och en raslöst femåring att underhålla också. Den timmen kändes som minst tre... Men det blev väldigt bra till slut och när vi kom hem åt vi underbar toast och drack massa Coca cola och livet kändes genast bättre.

Nu spelar A dator, Maja ligger i sin säng och tittar på film och Elin sover här på soffan bredvid mig. Själv ser jag på Morden i Midsomer för första gången i mitt liv i väntan på kvällens Sex and the city avsnitt.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback