Fem år

2010-06-11 @ 23:12:51

Idag fyller min älskade Maja fem år. Hur fort går tiden egentligen? Visst känns det som om hon alltid har funnits på ett sätt, men samtidigt känns det inte som fem år sedan hon var bebis. Hon har dessutom blivit så stor till sättet, speciellt efter att hon blev storasyster. Älskar att gå på H&M och titta på kläder och gärna en sväng in på Kungsblomman också. Leksaksaffären tittar hon gärna i, men den kommer efter både klädaffärer och florister. Hon träffar kompisar på helgerna utan oss föräldrar och kallar kompisarna för smeknamn, "Mamma, får jag ringa Jossan?"

Och hon är så fantastisk mot sin lillasyster. Vill hjälpa till med det mesta och skyndar fram om hon börjar gny. Och Elin i sin tur ger Maja de största leenden när hon kommer, eller när hon hör hennes röst. Och ibland är det endast Majas sång som kan lugna henne när hon gråter hysteriskt i bilen.

Nu ligger födelsedagsbarnet i soffan bredvid en sovande Elin och tittar på Dumbo efter en lång födelsedag. "För idag mamma är det jag som bestämmer." Så idag blev det stekt ägg till frukost, pannkakstårta till lunch och McDonald's till middag. Det blev lek med den nya postlastbilen och den nya prinsdockan och alla barbiedockor. Det blev film för hela familjen till Dumbo och Prinsesssan och grodan. Och dessutom shopping på H&M där hon fick välja vad hon ville. Resultatet blev en rosa Hello Kitty klänning, en "regnbågsfärgad" (Majas ord) hatt med glitter och rosett och rosa skor med blommor på. Dessutom fick hon cykla i regnet till Kungsmässan och A gick med. Jag och Elin åkte bil och det är jag glad för, för de såg ut som dränkta katter när de kom fram. Men ska man få bestämma så ska man.


Kommentarer

Postat av: jessica

Stort grattis till stora tjejen!! Låter onekligen som om Maja hade en fantastisk födelsedag trots ösande regn! Stor kram från oss!


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback