Äventyr med Västtrafik

2010-06-15 @ 22:49:33

Vädret har varit fantastiskt idag och jag och flickorna har spenderat dagen i slottskogen. Först var det bara vi tre som hade det mysigt på en filt i gräset, sedan kom M, P & C. Sedan N & K. Sedan några av N & K's kompisar och sedan gick vi en vända för att titta på djuren och Maja fick leka på den stora lekplatsen. Kan säga att hon aldrig ville gå därifrån.

Åkte kollektivt och det kan jag lova att jag inte gör snart igen med mina två barn. De är fantastiskt lugna och snälla bägge två och ändå var det jobbigt. Var inne på Västtrafiks hemsida för att se vilken väg som går fortast. De förslog tåg till Mölndal och buss 764 därifrån. Så då gjorde vi så. Problemet var att vi inte hann med bussen. Skulle ha 7-8 minuter på oss, men tåget måste varit sent och sedan fick vi vänta på att en annan kvinna med vagn tog hissen före oss. Så bussen hade gått och nästa gick en timme senare.

Efter massa grubbel och läsande av elektroniska tavlor och tidtabeller så bestämde jag att vi fick ta 755 till Sahlgrenska och byta där. Efter en varm och svängig resa så bytte vi till spårvagn och var äntligen framme vid Slottskogen. Som tur var så sov Elin hela vägen och Maja var jättesnäll och duktig. Det nya biljettsystemet förstår jag mig verkligen inte på. Hur gör man för att byta?? Tror jag lyckades betala dubbelt. Dessutom glömmer jag alltid att checka ut...

Iallafall så när det var dags att åka hem valde Elin att vakna och vara ilsk som ett bi. Skrek verkligen som en stucken gris om jag inte bar henne. Vilket inte är så lätt när man har en fulllastad vagn och en 5åring med spring i benen mitt bland allt trafik i Linnéstan. sedan missade vi precis vår spårvagn. När den väl kom så fortsatte Elin att skrika trots att jag hade henne i famnen och jag kände alla irriterade medpassagerares ilskna blickar. Fick till slut tyst på henne genom att ge henne flaskan, men hon verkade egentligen inte vilja ha för det mesta rann ut igen. Men det fick iallafall tyst på henne.

Trodde in i det sista att vi skulle missa vårt tåg också, men på något magiskt sett så hann vi. Men jag kan säga att de 3 hissar man måste ta på Lisebergs station retade gallfeber på mig där de åkte i slow motion.

När jag kom hem lovade jag Andreas att det var sista gången jag åkte kollektivt på barnen på länge. Ångrade många gånger idag att vi inte promenerat bort och hämtat bilen istället. Fast Maja tyckte det var väldigt spännande och roligt att åka tåg, buss och spårvagn iallafall...

Kommentarer

Postat av: jessica

Usch för sådana resor! Man riktigt känner svetten tränga fram ur varje por! Lät som ni hade en mysig dag i slottskogen iaf :)



kram kram


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback