Herregud...

2010-07-13 @ 21:50:27

"Svenska dialektmysterier

Buss mot Gröndal, Stockholm

En tjej från Norrland ~13 sitter och pratar med sin tjejkompis från Stockholm, också ~13.
Tjej 1 (norrlänningen): …Och så snubblade jag på det där staketet och slog mig rakt på regnskogen!
Tjej 2: Regnskogen?
Tjej 1: Vet du inte vad regnskogen är?
Tjej 2: Nä?
Tjej 1: Men du vet… regnskogen, mumindalen, trädkronan, lilla molnet, greve fluff, hallongrottan…
Tjej 2: Jaha! Du menar kussimurran!
Tjej 1: Kussimurran?"

från tjuvlyssnat.se

Haha... Greve Fluff? Och det finns de som inte tycker att det finns behov av ett ord för kvinnors könsorgan. Heja snippan! Även om det känns skumt att identifiera min egen som en sådan, så är det fantastiskt skönt att ha ett neutralt och bra ord att lära mina flickor och inte hitta på något eget som ingen annan vet vad det är. Det finns åtaliga diskussionstrådar om detta på Familjeliv och jag skrattar lika gott varje gång jag läser vad folk kallar den.

Vad använder ni för ord?

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback