Ersättning

2010-07-27 @ 21:32:14

Ni som känner mig vet att jag inte är speciellt förtjust i amning. Alltså att göra det själv. Jag tyckte inte vidare mycket om det med Maja, och inte heller den här gången. Men naturligtvis gör jag det för barnen. Det fungerar som det ska och jag vet ju att det är de bästa den första tiden. Nu tycker jag dock att Elin börjar bli så stor att jag lugnt kan trappa ner. "Tyvärr" är mina barn tokiga i bröstmjölk och tittar väldigt snett åt allt vad ersättning heter. Flaskan som var krånglig med Maja funkar bra med Elin, men det är ju jobbigt att hålla på att pumpa ut också. För ersättningen tycker hon är rent utsagt äcklig. Förutom om hon får den på sked...?

Men de senaste dagarna har det börjat gå bättre. På kvällarna är hon inte riktigt nöjd efter amning nu och då försöker jag ge henne lite ersättning. Så en 10-15 ml brukar hon slurpa i sig innan hon börjar protestera. Så kanske kan amningen snart vara ett minne blott. Nu är hon snart fyra månader och kan på allvar börja med smakportioner. Har tjuvstartat lite och hon åt med god aptit. Fick bara en tesked, men ändå. Hon älskar att äta med sked. Oavsett om det är d-vitaminer, puré eller ersättning. Däremot gillade hon inte sin antibiotika. Stackars liten.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback