Förvärkar, halsbränna och svullnader

2010-02-24 @ 13:36:11

Tiden går på något sätt både fort och långsamt. Dagarna känns både korta och långa. Hur går det ihop?

Har massa förvärkar. AJ! Igår försökte jag klocka dem och de kom var sjätte minut. Men de var utan tvekan hanterbara och de försvann med alvedon. Skönt tänkte jag och trodde jag skulle sova som en prinsessa. Men nej då. Halsbränna och nästäppa gjorde att jag vaknade hela tiden. Och sedan vaknade Maja och ville ligga hos oss. Vilket nuförtiden innebär att jag förpassas (mycket frivilligt) till soffan. Väl där sov jag några timmar iallafall efter nässpray och toabesök. Minst 3 gånger får jag gå på toa på natten. Men det är ju rätt lite med tanke på hur många ggr jag går under dagen. sedan dricker jag massor också så lite får jag ju skylla mig själv.

Har svullnat en hel del i fingrar och fötter. Fingrarna är det som stör mest för ringarna är riktigt obekväma. Men samtidigt är det obekvämt utan dem eftersom jag haft dem konstant i 3½ år. Tar aldrig av dem egentligen. Förutom när jag bakar.

Om bebis inte kommer ut innan det är beräknat så kommer jag bli tokig. Alla tecken som finns på att förlossning är ganska nära har kommit och gått. Den får ju gärna stanna inne några veckor till, men sådär runt den 11 mars är alldeles lagom.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback