Namndialog

2009-09-17 @ 11:22:43

Imorse när jag och Maja låg och gosade i sängen innan vi behövde gå upp utspelade sig följande dialog:

Maja: Mamma, vad tycker du bebisen ska heta?

Jag: Hmm, jag vet inte riktigt.

Maja: Jag tycker den ska heta Clara.

Jag: Ja, det är väldigt fint.

Maja: Det finns ju en Clara på min film.

Jag: Jasså? Vilken då? (där fick vi äntligen en förklaring till varifrån hon fått namnet Clara)

Maja: Nötknäpparen, du vet hon flickan som ligger på soffan.

Jag: Jaha. Ja, just det. Det hade jag glömt. Men vad tycker du att den ska heta om det bli en pojke då?

Maja: Farmor *fniss*

Jag: *skrattar* Nej, men det kan den ju inte heta. Det är ju inget pojknamn.

Maja: Pappa Andreas då?

Jag: Men vi har ju redan en pappa Andreas.

Maja: *funderar* Jag vill att det ska bli en flicka

Kommentarer

Postat av: Karin

Haha! Underbart! :)

Postat av: Jenny

Ja jag har faktiskt sett avsnittet efter nu också, det är ju riktigt bra ju. Ska fortsätta alldeles strax tror jag. =)


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback