Bebissjuk

2009-09-23 @ 17:18:38

Jag tittar på alla som går med sina barnvagnar med nyfödda bebisar (varför de vill gå i ett stort köpcentrum i svininfluensa tider kan man ju undra, men iallafall) och känner ett stort sting av avund. Jag gillade aldrig att vara gravid med Maja och eftersom den här graviditeten än så länge varit värre så tror jag inte jag kommer tycka så mycket om det nu heller. Hade det inte varit så sjukt dyrt att adoptera hade jag allvarligt funderat på det. För graviditet, förlossning och amning är verkligen ingenting för mig. Men jag vill ändå ha den där fantastiska nyfödda bebisen som växer till en underbar människa. Och väntetiderna vid adoption är ju mycket längre än en graviditet. Fast när man väntar på adoption får man ju iallafall vara sig själv.

Jag har gått 14 fulla veckor, alltså har jag 26 veckor kvar om jag går full tid. 26 veckor aka 6 månader, det är så vansinnigt lång tid.

Jag vill ha bebis här nu (fast det vill jag ju inte eftersom den inte skulle klara sig, men ja ni förstår)!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Hej!



Hoppas allt är bra med dig och magen. Stängde ju ner min blogg, men nu blev det en ny igen. Haha. Får väl se om det går bättre den här gången...



Angående ditt inlägg, graviditeten och förlossningen tyckte jag var helt okej men jag får ångest bara jag tänker på amningen. Är ytterst tveksam till att jag ens vill försöka amma om det blir fler barn, vilket det förhoppningsvis blir i framtiden. Ingen höjdare direkt, och det är tråkigt att det är sån extrem amningshysteri både på MVC innan och på BB sedan. Usch usch. Men men. Det blir väl ett senare problem för min del i alla fall. Hoppas det blir bra för dig nu. :)



När är du beräknad?

Postat av: Jenny

Jo jag tänkte att jag skulle klara mig bra utan bloggen men det kändes fel att inte ha någon haha.



Ja det känns nog bättre andra gången kan jag tänka mig, man lär ju ha betydligt mer koll på det mesta. Nu vågar man ju knappt göra något utan att kolla med BVC först, eller i början var det så i alla fall, nu känner jag mig mycket mer säker med det mesta. Men det har ju gått nästan ett halvår också...



Spännande med ultraljud, egentligen så är det ju inte så långt kvar till mars heller. Fast så vill jag inte tänka för då är det inte så långt kvar av min föräldrarledighet haha. Ska ni ta reda på kön eller blir det en överraskning?



Ja det är underbart med jul! Ska börja handla lite klappar så fort vi får lön nu, så man blir av med lite grann i alla fall. Ska bli skoj!



Det går jättebra med Elliot, han är snäll och glad för det mesta. Sover på nätterna, inte så mycket på dagarna. Försöker få honom att äta något annat än ersättning men det går trögt. Han är extremt ointresserad så jag har lagt ner lite och väntar ett tag till så kanske det går bättre. Det är ju inte särskilt bråttom egentligen, det är ju bara jag som tycker att det är kul...

Postat av: Jenny

Jo jag tänkte att jag skulle klara mig bra utan bloggen men det kändes fel att inte ha någon haha.



Ja det känns nog bättre andra gången kan jag tänka mig, man lär ju ha betydligt mer koll på det mesta. Nu vågar man ju knappt göra något utan att kolla med BVC först, eller i början var det så i alla fall, nu känner jag mig mycket mer säker med det mesta. Men det har ju gått nästan ett halvår också...



Spännande med ultraljud, egentligen så är det ju inte så långt kvar till mars heller. Fast så vill jag inte tänka för då är det inte så långt kvar av min föräldrarledighet haha. Ska ni ta reda på kön eller blir det en överraskning?



Ja det är underbart med jul! Ska börja handla lite klappar så fort vi får lön nu, så man blir av med lite grann i alla fall. Ska bli skoj!



Det går jättebra med Elliot, han är snäll och glad för det mesta. Sover på nätterna, inte så mycket på dagarna. Försöker få honom att äta något annat än ersättning men det går trögt. Han är extremt ointresserad så jag har lagt ner lite och väntar ett tag till så kanske det går bättre. Det är ju inte särskilt bråttom egentligen, det är ju bara jag som tycker att det är kul...

Postat av: Jenny

Ja, den är verkligen helt sjukt bra. Har absolut blivit en av mina favoritserier. Den är annorlunda och någonting nytt, med världens jäkla tempo som får en att sitta och gnaga sönder naglarna under varenda avsnitt. Nästan så att det blir lite jobbigt ibland men ändå... :P Tycker absolut du ska kolla snarast! Är ju korta säsonger så det går ganska fort i alla fall.


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback