"Mamma, du bara tjatar!"

2009-01-16 @ 15:33:22



Det fick jag höra av Maja för några dagar sedan, och då får man sig en liten tankeställare. Min flicka är 3½ år och har kommit in i en ganska trotsig period av sitt liv. Hon har svårt att acceptera att det inte är hon som bestämmer och skriker gärna och högt för att protestera. Dessutom har hon slutat att lyssna som så hon gjort innan, så jag måste säga allting minst 5 gånger. Så nog har jag blivit tjatigare än tidigare. Jag har ju varit bortskämd med att hon i stort sett alltid är glad och gör som jag säger, och plöstligt känns det som om jag har fått en tonåring, om än en väldigt liten och söt tonåring, på halsen. Iallafall så slog det mig hur stor hon har blivit. Hon fyller snart 4, och kommer att få minnen som hon kommer minnas för resten av sitt liv. Det är verkligen otroligt hur fort tiden går.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback