Göteborg International Film Festival

2009-01-16 @ 12:33:16



HURRA! Äntligen är det dags. Jag fullkomligt älskar filmfestivalen och jag har verkligen längtat iår.

Än så länge har jag köpt biljett till följande filmer:

I taket lyser stjärnorna - Svensk världspremiär, baserad på en helt FANTASTISK ungdomsbok. Kommer att gråta ögonen ur mig, det är jag övertygad om, men jag MÅSTE se den.

Waltz with Bashir - Israelisk animerad dokumentär som vann Golden Globe för Bästa utländska film häromdagen.

Revolutionary Road  - en filmatisering av Richard Yates klassiker där Kate Winslet och Leonardo DiCaprio återförenas.

Det regnar alltid i Provance - Frankrikes Woody Allen spelar upp en psykologisk dokusåpa av bästa franska märke.

Jag valde ut 16 filmer när jag först läste igenom programmet, men det har jag verkligen inte råd med. Någon mer än dessa 4 tänkte jag se, men tyvärr inte så många som jag skulle önska.

Ska ni se något?

Kommentarer

Postat av: anna

åh i taket lyser stjärnorna är så grymt sorglig! jag tror inte jag har gråtit så mkt i en bok någonsin. visste inte att den kommer som film, spännande!

Postat av: bea

jag läste i taket lyser stjärnorna för några år sedan och när jag fick reda på att den skulle komma på film blev jag helt överlycklig :D Boken är grymt bra :)



Du borde läsa twilight-böckerna om du inte har gjort det! Dom är verkligen så sjukt underbara bra :)


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback