Framtidsoro

2009-02-01 @ 19:24:55



Som väl de flesta av er redan vet är jag tveksam till min utbildning. Tempot och nivån är så väldigt mycket lägre än vad jag någonsin trott. Och nu börjar jag dessutom fundera över om detta verkligen är vad jag vill arbeta med sedan. Visst finns det en smal del av branschen som jag verkligen skulle vilja arbeta med. Men de jobben är nog få, och vill jag verkligen sitta på resebyrå och sälja charterresor efter 2 års utbildning?

Som grädde på moset (skumt uttryck, varför skulle man vilja ha grädde på sitt mos?!) fick jag Campus Varberg katalogen häromdagen. Campus Varberg, som är stället jag trodde att jag skulle plugga på tills jag hittade min nuvarande utbildning. Och jag blev så sugen. Både på utbildningarna och på hur mycket mer organiserat det verkar.

Så just nu har jag total ångest.

Ska jag gå klart den här utbildningen och hoppas att det blir bra?

Ska jag hoppa av och läsa en annan utbildning istället?

Förvirringen är total. Och jag behöver väl inte säga att det är sjukt svårt att hitta motivationen till att plugga mitt i allt det här.

Kommentarer

Postat av: Therese

Oj vad svårt! Vad kommer att komma i den utbildningen du läser? Är det de ämnena som du verkligen ville läsa som kommer eller läser du de ämnena som du trodde skulle vara roligast just nu? Jag "stod ut" första året av tre på min utbildning för mitt ämne kom först termin 3. Kolla även ifall Campus Varberg har någon mentorstudent som du kan ringa och fråga hur den har upplevt att studera där. Der blir fler och fler högskolor som har det. Lycka till!

Postat av: anna

men du om det känns hel tmeningslöst tycker jag inte du ska gå vidare. kolla upp det där med varberg och se om du kan få börja där då? usch det är svårt sånt där.


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback