Favorit tv-seriepar i favoritscenen

2009-02-20 @ 21:45:15

Observera att alla klipp innehåller stora spoilers och se inte om ni inte vill veta vad som händer i serierna.

1. Veronica Mars & Logan Echolls i Veronica Mars


Favoritscen:
Okej det finns många, men den här scenen fick det att pirra i magen på mig första gången jag såg den. Och sedan var jag fast.





2. Bryan Kinney & Jason Taylor I Queer as Folk


Även här finns det väldigt många fina scener att ta av. Brians ovilja att släppa någon inpå livet och Justins eviga kämpande för att komma in gör att scener när de är nära varandra blir magiska. Men min favoritscen har ni redan sett, och här kommer den igen.




Sedan är hoppet ganska långt. De här två paren är så självklara och epic. Men nedan följer några andra favoriter.


Brenda Walsh & Dylan McKay i Beverly Hills 90210

Scenen är lite för lång, så hoppa fram en minut om ni vill. Älskar Dylans desperation, och kyssen i slutet. Men även detta par har många härliga scener att ta av.




Blair Waldorf & Chuck Bass i Gossip Girl

Hade de inte dragit ut så mycket på det i serien att jag tappat lusten för de två hade de hamnat uppe med Veronica & Logan och Brian & Justin, men som läget är nu är jag inte speciellt intresserad av dem. Däremot när jag tittar på gamla scener, och jag minns hur det pirrade i magen även i denna scenen första gången, så kan jag inte utesluta dem från den här listan. (Det är lite trams med Serena & Dan första sekunderna, men strunta i dem bara och njut av resten. Snyggare scen får man leta efter....)





Desmond Hume & Penny Widmore i Lost

Jag ryser varje gång. Desmonds blick när han hör "ms widmore", när de ser varandra, när de ropar varandras namn. Jag ryser bara jag tänker på det. Fantastiskt vackert!




Naturligtvis finns det fler, men här är 5 av de bästa iallafall.

Vilka är era favoritpar??

Kommentarer

Postat av: anna

åh underbara klipp! särskilt det med logan och veronica. älskar det! :D mitt favoritpar vet du nog ;) summer och seth, uppochnerkyssen, åh :)



hm det ligger vid systemet typ. men det är jättelitet tror jag.

Postat av: Åsa

Har inte kollat på Queer-scenen - såg engelska versionen men har inte sett amerikanska än..



Det pirrar fortfarande i magen när jag ser LoVe-scenen - du kan tänka dig hur många gånger jag spelade upp den i huvudet när jag stod på parkeringen utanför "Camelot" och fotade... Underbar scen.



Brenda och Dylan, hahaha, den slutar bra men Dylan är så jäkla kass där han är så överdramatisk, stormar fram med sin rock - när han slår upp spriten och står o skriker ute vid ingången, jag bara skrattar åt dem. Men på den tiden det begav sig tyckte jag det var en fanastisk scen...



Blair o Chuck är fortfarande en bra scen även om jag som du har tröttnat på allt velande...



Penny och Desmond - det är nästan pinsamt men varje gång jag ser den scenen (och det har blivit ett antal ggr) så börjar tårarna rinna. Den är underbar! (Fast hon ropar aldrig hans namn, men det gör nästan det hela ännu bättre - att hon är helt stum och bara stirrar och sen springer mot honom, oförmögen att säga något). Penny och Desmond 4-ever :)



Postat av: Stephanie Ampel

åhh älskar gossip scenen.. chuck och blair är snygga som tusan tsms


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback