Utbildningsdröm

2008-09-04 @ 16:04:56

Sitter i skolan och väntar på att andra gruppen ska sluta. Vi är några stycken som inte orkar åka hem innan KY minglet på Storan ikväll så vi ska gå och äta någonstans. Mycket trevligt ska det bli. Och jag har tur att en av tjejerna kör bil och ska ner till Åsa så jag kan åka med hem sen. Perfekt!

Det är underbart att ha börjat utbildningen, men jag blev ju verkligen inkastad. Missade första dagen med introduktion så min första dag blev med lektioner direkt. Men det är klart att det är väl ännu värre för de 2 resever som började idag.

För er som inte hängt med så länge så har jag alltså kommit in på TRAC-resekonsult på KY-akademien i Göteborg. En utbildning jag hittade förra hösten och som direkt kändes perfekt. Inte ett uns av tvekan har jag haft sedan dess, och inte nu heller. Den kreativa sidan av mig tittat lite avundsjukt på medie eleverna när de håller på med sina trycksaker, men jag vet att den här utbildningen passar mig bättre, och leder till jobb som jag verkligen vill ha. Kreativ kan jag vara på fritiden. ;)

Idag fick vi öva lite i Amadeus och det var det bästa hittils. Otroligt kul och spännande att leta upp och boka biljetter till Stockholm eller Los angeles. Ett komplicerat system med otroligt mycket koder, men som nog är väldigt enkelt när man väl kan det.

Om 3 veckor gör vi vår första studieresa till Riga och det ska bli jättekul. Både allting som ska göras omkring resan med bokningar, program och föredrag, men också att se den delen av världen. Jag har aldrig ens åkt en Finlandsbåt, så det ska bli kul att åka Tallink, och att se Riga ska bli toppen. Dessutom får vi en eller 2 dagar i Stockholm också, och det är inte fel.

Kommentarer

Postat av: anna

gud vad underbart att du kom in! grattis i mängder! :D hur verkar det? bra? :)



jag har haft det helt underbart! är så jäkla trött bara. vart och druckit ett glas vin och knappt sovit i natt så nu måste jag sova hehe

Postat av: Kerstin

Låter fantastiskt - jag blir ruskigt avundsjuk, själv känner jag att jag inte riktigt hittat rätt.. Stor kram, klart du kommer klara Amadeus (???) superbra! Allt ser svårt ut innan man fått kläm på´t.

Postat av: Jenny

jättegrattis till utbildningen. =) verkar den bra? låter jättekul i alla fall.



allt väl med dig annars?


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback