Way Out West

2008-08-10 @ 18:02:01

Vilken fantastisk festival det varit! 2 hela dagars ren njutning.

tyvärr missade vi Christian Kjellvander i torsdags eftersom allting strulade till sig, och det var lite synd, men i övrigt är jag helnöjd. Såhär såg uppläggen ut;

FREDAG

Iron & Wine
Mando Diao
The Sonics
Franz Ferdinand * (Tyvärr fick vi dela upp vår tid eftersom Franz Ferdinand och Okkervil River spelade samtidigt)
Okkervil River *
Sonic Youth
Lite tapas nere på Linnégatan
Sista halvtimmen på Sigur Rós
Broder Daniel *
Scott Matthew *

LÖRDAG

José Gonzáles
Kelis
Sahara Hotnights (2-3 låtar pga. Kelis blev försenad och de kunde inte börja förrän hon slutat eftersom scenerna ligger så nära varandra)
Ceasars *
Några få låtar av följande; Frida Hyvönen, N*E*R*D & Silverbullit
Tyvärr kunde vi inte undgå att höra tramset som Lil'Kim sysslade med när vi väntade på den fantastiska;
Håkan Hellström *
The Flaming Lips
Neil Young
Hederos & Hellberg *

* är mina favoriter från den här festivalen.

Under flera av konserterna åt vi eller drack öl. Största positiva överaskningarna var Okkervil River och Scott Matthew. 2 nya favoriter. Broder Daniel konserten var naturligtvis fantastiskt att ha sett eftersom det var sista någonsin, men som konsert i sig var den väl inte så fantastisk (jag har aldrig varit något jättestort fan). Fast slutet, med Henrik själv på gitarr, lite småfalskt sjungandes There's no time for us var rysande fint.

Kommentarer


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback