3 driver mig till vansinne

2008-08-12 @ 18:33:31

Ni som följt min blogg vet att jag var så glad för min nya telefon som jag köpte vid min födelsedag i början av maj. En fin LG viewty med underbar kamera och andra finesser. Nästan exakt 2 månader efter inköp så blev den totalt galen. Min bästa vän vaknade mitt i natten av att jag spammade henne med sms som inte var det minsta logiska. Själv märkte jag ingenting förrän jag svarade på en annan kompis sms och fick ett, "Va? Vad menar du?" tillbaka. Då kollade jag skickat mappen och där låg ett helt annat sms. Jag testade att messa henne igen och återigen var det något helt annat som blev ivägskickad. Strax efter ringde A och frågade varför jag skickade skumma sms till honom. Då började jag få panik och fundera på vad som pågick, och till vilka andra telefonen kunde ha skickat fel sms. Efter samtal med 3's kundtjänst fick jag veta att det var telefonen som var tokig.

Jag gick till 3's affär här i Kungsbacka och fick veta att den nog behövde en uppdatering. Men det skulle ta 2 veckor om hon skickade in den, i Göteborg däremot fanns det tekniker på plats om jag kunde åka in dit. Eftersom jag ändå skulle in till GBG och 1 dag lät bättre än 2 veckor så åkte jag till 3 butiken vid Kopparmärra. Tyvärr fanns inte teknikern där just den dagen, men hon skulle komma dagen efter så jag kunde lämna den och hämta den dagen efter. Jag skulle få ett sms när den var klar.

2 veckor senare hade jag fortarande inte hört något, så när jag var inne i GBG gick jag till butiken och fick veta att den skickats iväg och att det kunde ta 2-3 veckor, totalt.

Efter en månad (i torsdags) var jag där igen. (Det går nämligen inte att nå dem på telefon. Oavsett när man ringer är de upptagna med kunder, och meddelande kan man inte lämna. "Men kom gärna och besök oss i butiken.") då fick jag veta att telefonen skickats ifrån verkstaden och borde komma till dem senare samma dag, eller dagen efter.

Idag snart 5 veckor efter att jag lämnat in telefonen har jag fortfarande inte fått det där sms'et jag går och väntar på.

Inte nog med att jag inte haft min nya telefon på 5 veckor, jag har inte haft min kamera heller. FAN!

Konsumentverket eller kvällspressen ligger nära till hans kan jag säga. Jag har dessutom vid ett tillfälle skickat ett mail som inte ens besvarats. Jag vill ha min telefon. NU!

Kommentarer

Postat av: Karin

Ny blogg igen!? ;)

A´ja, spelar ingen roll var du bloggar för min del - lika roligt att läsa dina inlägg ändå.



Jo, allt är finfint med mig! :D

Med dig med oxå, hoppas jag!

Postat av: Maja

Vad jobbigt med telefonkrångel. Jag kommer ihåg att det var den dagen vi fikade som du lämnade in den och det är ju bra länge sen nu. Ring, maila dem och hota med att klaga i Plus!

Postat av: anna

det är preciiis det där jag hatar med 3. de har sån jävla dålig service när nåt går fel och håller aldrig vad de lovar. tråkigt. men hoppas du får tillbaka den snart iaf.



moneybrother var helt underbar. du skulle vart där. men inte toppenväder tyvärr =/ ja maja sa att ni pratat om det. jag kan nästan när som, bestäm nåt bara :)

Postat av: Maria

Kul det låter du.... inte


Låt mig veta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback